Graffiti lektion (Estetisk kommunikation!)


Okej, andra bilden vill fan inte vända på sig! Skit blogg.. Haha
Jag har nu som på ganska många lektioner skapat pengar och fixat till de! Jag arbetar i grupp 3 som ansvarar för hur utställningen ska se ut. Och jag har arbetat i detta område med Hanna och Camilla! Vi valde att göra pengarna och tegelstenarna för det var något som tar ganska mycket tid och något som kan vara jobbigt! Men nu är de i princip klara. Varför gjorde vi dessa? Jo, det ska jag nu berätta. Pengarna har vi skapat för att vi tänkte att det bränns/spenderas mycket pengar på att sanera bort graffiti. Och därför har vi gjort pengar för att hänga och strö omkring på mot sidan. Vi tyckte att det var en viktig punkt att visa hur mycket pengar det går att sanera. Det är även ett av de starkare argumenten när man diskuterar för eller mot graffiti. Tegelstenarna är också för att sätta upp på mot sidan. För vi har tänkt så att på mycket tegelväggar har det varit i princip endast tags. Och tags är det nästan ingen som tycker är fin konst. Så vi ska skriva tags på de och sedan ska vi sätta upp de på mot sidan. För att visa hur fult det kan vara.

Till Lisa: Jag kommer skriva vidare om det här. Men en reflektion m.m. kommer senare!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0